Тема дослідно-експериментальної роботи:
"Формування естетичної культури учнів в умовах багатопрофільної гімназії"
Основна мета: розробити та апробувати модель навчально-виховного процесу, який забезпечує естетичне виховання учнів в умовах багатопрофільної гімназії.
Головні завдання:
· Вивчити науково-теоретичні дослідження за темою експерименту.
· Визначити особливості навчально-виховного процесу в гімназії, що забезпечують формування естетичної культури під впливом комплексного підходу.
· Розробити модель навчально-виховного процесу в багатопрофільній гімназії, яка забезпечує формування естетичної культури учнів.
· Апробувати сукупність педагогічних умов, які забезпечують формування естетичної культури учнів.
· Апробувати інновації освітньої діяльності, розроблені у ході експерименту.
Терміни початку і закінчення експерименту:
Початок вересень 2008 року; кінець вересень 2013 року.
Організації, що забезпечують наукове керівництво експериментом:
Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти;
Первомайський міський кабінет Первомайської міської ради.
Наукові керівники:
Михайлова Лариса Миколаївна - кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та психології ЛОІППО.
Коломійцев Віталій Михайлович - директор Гірської багатопрофільної гімназії.
Відповідальний виконавець дослідно-експериментальної роботи:
Кацинська Олена Вікторівна - заступник директора з НВР.
Етапи дослідно-експериментальної роботи
Етапи дослідно-експериментальної роботи, терміни | Короткий зміст роботи |
1.Підготовчий етап (вересень 2008-березень 2009 р.) |
- вивчення та наукове обґрунтування теми, мети та завдань дослідно-експериментальної діяльності; - проведення консультаційної роботи серед педагогів та батьків; - розробка та прийняття моделі навчально-виховного процесу, який забезпечує естетичне виховання учнів в умовах багатопрофільної гімназії; - попередня діагностика потенційних можливостей та умов впровадження новітньої моделі у практику навчального закладу; - обговорення ідеї на координаційно-методичній раді гімназії, на педагогічній раді, на учнівській та батьківській конференціях; - налагодження спільної діяльності з установами, які здійснюють наукове керівництво дослідно-експериментальною роботою. |
2.Діагностично-концептуальний етап (квітень 2009-грудень 2009 р.) |
- проведення прогностичного аналізу організаційно-педагогічних, матеріально-технічних, фінансово-економічних умов реалізації експерименту; - розробка комплексного моніторингу зі створення та реалізації експериментальної діяльності; - діагностика творчого потенціалу та здібностей учнів, їх входження в інформаційний простір; - розробка Концепції інноваційного навчального закладу Гірської багатопрофільної гімназії; |
3.Етап реалізації (січень 2010-грудень 2010 р.) |
- впровадження в навчально-виховний процес гімназії прогресивних педагогічних технологій; - розробка та апробація навчального та навчально-методичного забезпечення; - забезпечення постійного цілеспрямованого підвищення професійної компетенції та кваліфікації педагогічних працівників; - організація педагогічного процесу в умовах впровадження новітньої моделі; - організація інструктажів, консультативної діяльності через роботу творчих груп учасників інноваційних проектів; - участь у навчальних семінарах по даній проблемі, обмін досвідом; |
4. Узагальнюючий етап (січень 2011-грудень 2011 р.) |
- описово-якісний аналіз результатів експерименту, обговорення його на засіданні методичної ради, на засіданні педагогічної ради гімназії; - порівняльна характеристика розвивального впливу традиційної та інноваційної системи навчання і виховання в умовах експерименту; - поширення досвіду гімназії з метою його впровадження в практику роботи навчальних закладів; - системний теоретико-методологічний аналіз результатів дослідно-експериментальної роботи та оформлення їх у вигляді методичних рекомендацій. |
5.Коректувальний етап (січень 2012-вересень 2013 р.) |
- внесення коректив і відповідних змін до організаційно-педагогічних умов експерименту; - складання планів інноваційної діяльності на подальший період відповідно до мети та завдань розвитку гімназій. |
Очікувані результати:
· Розроблення моделі навчально-виховного процесу,який забезпечує естетичне виховання учнів.
· Зміна характеру взаємодії учителів та учнів.
· Створення стійкого позитивного іміджу навчального закладу.
· Виховання творчої, гуманної, соціально активної, всебічно розвиненої особливості, здатної бережно до природи, до світу речей, створених людьми, до творів мистецтва тощо.
· Зміна навчально-виховних технологій, які використовуються в освітньому процесі.
В процесі экспериментальної діятельності були розроблені:
· Перспективна програма експериментальної діяльності гімназії на період з 2008 по 2013 роки.
· Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад.
· Положення про творчі групи вчителів для розробки моделей навчально-виховного процесу.
· Створені творчі групи вчителів.
· Концепція естетичного розвитку Гірської багатопрофільної гімназії.